Jak przy pomocy systemu kontrolować godziny pracy?

Jak przy pomocy systemu kontrolować godziny pracy?

W większych przedsiębiorstwach powszechnie zachodzi konieczność optymalizacji różnego rodzaju procesów. Jest to podyktowane chęcią usprawniania działalności całej firmy oraz zmniejszeniem kosztów jej funkcjonowania. Jednym z ważniejszych procesów, które warto zautomatyzować jest rozliczanie godzin pracy osób zatrudnionych. W mniejszych firmach często funkcjonują listy na które wpisują się pracownicy.

Zalety nowoczesnych systemów informatycznych

system rcpNa koniec miesiąca są one przekazywane do administracji czy księgowości i na ich podstawie wyliczane są pensje. W większych zakładach zatrudniających kilkadziesiąt, a często kilkaset osób tego typu rozwiązanie staje się uciążliwe. Konieczne jest tam stosowanie nowoczesnych systemów informatycznych, które pozwolą wiele czynności zrealizować niejako z automatu. Właśnie dlatego w dużych przedsiębiorstwach wdrażany jest system rcp, który pozwala kontrolować i rozliczać godziny pracy. Składa się on przeważnie z rejestratora, oprogramowania oraz kart magnetycznych. Każdy pracownik otrzymuje swoją kartę, którą musi przyłożyć przy wejściu i wyjściu do rejestratora. Odczytuje on do kogo należy karta i przesyła dane do systemu, gdzie są one odnotowywane. Na podstawie różnicy czasu pomiędzy wejściem, a wyjściem z firmy naliczany jest czas pracy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie ponieważ pozwala w dużej mierze zautomatyzować cały proces. Warto wspomnieć, że system rejestracji czasu pracy jest często rozbudowywany o system kontroli dostępu. Na podstawie kart magnetycznych możliwe jest przydzielanie dostępów do poszczególnych pomieszczeń. Dzięki temu w łatwy sposób można ograniczyć ruch osób do przestrzeni, w których powinny one przebywać. Dodatkowo karty magnetyczne mogą być przeprogramowywane. Możliwe jest więc zmienianie uprawnień w zależności od potrzeb.

Jak widać nowoczesne firmy potrzebują sprawdzonych rozwiązań, które pozwolą ograniczyć czas potrzebny na wykonywanie poszczególnych czynności. Bardzo często w tym celu są stosowane systemy informatyczne, które pozwalają odczytywać dane z urządzeń wchodzących z użytkownikiem w interakcje. W ten sposób osoba zarządzająca konkretnym procesem ma podgląd w czasie rzeczywistym na temat tego kto znajduje się na terenie zakładu. Możliwa jest szybka interwencja w momencie, gdy któregoś pracownika brakuje na miejscu pracy.